01 Temmuz, 2012

Nuri Pakdil: Otel Gören Defterler 2


Nuri Pakdil, Temrin dergisinin Mayıs sayısında, hayatına dair bir yazı sayesinde ismini öğrendiğim ve okuma fırsatı bulduğum bir yazar.
Hayatının ilginç ayrıntıları yazarın duruşuna, yazmasını sağlayan şeylere dair ipucu verir gibiydi, ilgimi çekti ve rastgele seçtiğim 'Otel Gören Defterler 2: Yazının Epik Resminin Çekildiği Sırada' kitabı ile, beklentimin üzerinde; yazar kelimesini dolduran, kütüphanemde yer edecek bir yazar daha tanıma fırsatı elde ettim.
Edebiyat dergisini ve Edebiyat Dergisi Yayınları'nı kuran ve 45 adet kitabı yayınlanan yazarın diğer denemelerini de okuduğum kitapların aralarına serpiştirerek, bitirmeyi planlıyorum.

Otel Gören Defterler 1: Çarpışan Sesler
Otel Gören Defterler 2: Yazının Epik Resmi Çekildiği Sırada
Otel Gören Defterler 3: Büyük Sorgu
Otel Gören Defterler 4: Simsiyah
Otel Gören Defterler 5: Ateş Hattında Harf Müfrezeleri
Otel Gören Defterler 6: Yazmak Bir Mûcize



İyi bir okuyucunun kitaplığında bulunması gereken ağırlıkta, gerçek bir yazarmış, geç okuduğum için kaçırdığım bir şeyler olduğu hissine kapıldım fakat daha önce okumuş olsaydım doğru zaman olmayabilirdi. Sanırım iyi bulduğum yazarlar ve kitapları hakkında yazarken, eserlerini kelimelere tam anlamıyla dökememe ihtimali karşısında çekiniyorum. En azından okuduktan sonra hissettirdikleri ve yaptığım alıntıları iyi bir şekilde aktarabilmek amacıyla yazıyorum. 

'Sokakların gizemli edalarına hayran hayran bakılıp dolaşmanın estetik hazzını yeryüzünde yalnızca edebiyat duyumsatabilir insana.'


'İç'i içselleştirmede tek ölçüt: tortumuzu kusmak; vicdan'a başvurmak dönüp dönüp. Keskin, yalın, yakıcı kuşatılmışlık hissedebilmek: yeryüzü, insanı çağırıyor, baksana kardeşim!'


'Kendi kendimizi taşırken, kendimizi taşırabilmenin de yollarını aramalı değil miyiz?'


'Her cümlenin vebali ağırdır, kapsama tüm insanlık girmektedir.'


'Yazmanın vatanı sağlıklı sessizliktir!'